Opis
TOMEX 10721
Klocki do Tarcz Hamulcowych TOMEX 10-721 Przód
PAMIĘTAJ: Zawsze wymieniaj klocki w obu kołach jednej osi
Kiedy powinieneś wymienić klocki hamulcowe:
- gdy grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm
- gdy klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie
- gdy zapali się lampka kontrolna zużycia klocka
Dane techniczne:
- Przeznaczenie: przednia oś
- Rodzaj hamulców: tarczowe
- System hamulcowy: BENDIX
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- Ilość wskaźników zużycia okładzin: 2 na oś
- Z dodatkami: Tak
- Ilość: 4 szt (komplet na przednią oś)
- Grubość [mm]: 17
- Długość [mm]: 114,9
- Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 475
- Wysokość [mm]: 55,4
- Ciężar [kg]: 0,93
Właściwości klocków hamulcowych TOMEX Brakes:
- Wysoka skuteczność hamowania zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach
- Minimalizacja ewentualnych wibracji i hałasów występujących przy docisku klocka do tarczy
- Zapewniają wysoką skuteczność hamowania bezposrednio po zamontowaniu – ograniczony do minimum tzw. „fading początkowy”, czyli tworzenie się poduszki gazowej międzym klockiem, a tarczą podczas docierania
Dlaczego klocki piszczą – spowodowane jest to przez drganie klocka w trakcie hamowania, może świadczyć o ich błędnym montażu lub zużytej tarczy hamulcowej.
W klockach marki TOMEX BRAKES zostało to maksymalnie zredukowane poprzez zastosowanie technologii SCORCHINGU, nakładki antypiskowej i/lub specjalnych fazowań (skosów) – jeśli zostały one perzewidziane przez producenta.
Żywotność klocków – standardowo klocki zużywają się średnio po około 35 tys. km. Jednak na ich zwiększone zużycie mają także wpływ: jazda po mieście (częste hamowanie), technika jazdy.
Proces produkcji:
- Mieszanie składników – odbywa się według ściśle określonych parametrów technologicznych z najwyższej jakości składników.
- Wycinanie płytek nośnych – wykonywane przez automat, co zapewnia doskonałą precyzję.
- Piaskowanie – oczyszczanie z różnego rodzaju zanieczyszczeń.
- Nakładanie kleju – kontrolowana jest zarówno grubość naniesionej warstwy kleju, jak i pokrycie powierzchni.
- Prasowanie – formowanie pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia.
- Wygrzewanie – „hartowanie klocków” – pozwala osiągnąć optymalną wytrzymałość mechaniczną, zapewnia jednakowe właściwości materiału w całym przekroju klocka.
- Szlifowanie – wyrównywanie powierzchni nakładki ciernej klocków przez nowoczesną szlifierkę do płaszczyzn.
- Scorching – wypalanie składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału, co zapewnia wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po montażu.
- Malowanie proszkowe – lakierowanie farbą o wysokiej odporności termicznej i chemicznej, która chroni przed agresywnym środowiskiem i korozją.
- Nakładanie płytki antypiskowej (SHIM) – gdy wymaga tego budowa układu hamulcowego montowana jest metalowa blaszka obustronnie pokryta specjalną warstwą gumy.
- Ostateczna kontrola przed sprzedażą i pakowanie – każda partia produkcji jest badana i następnie dopuszczana do sprzedaży przez Dział Kontroli Jakości.