KLOCKI HAMULCOWE TOMEX 13-13 FDB1717

74,99 

Czas wysyłki 1-2 dni robocze

Na stanie

Kategoria:
Loading...

Opis

Klocki hamulcowe Przód VW GOLF IV 1997-2007

TOMEX 1313

Dane techniczne:

  • Przeznaczenie: przednia oś
  • Rodzaj hamulców: tarczowe
  • System hamulcowy: ATE
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Ilość wskaźników zużycia okładzin: 2 na oś
  • Układ hamulcowy: tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi – nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
  • Ilość: 4 szt (komplet na przednią oś)
  • Grubość [mm]: 19,5
  • Długość [mm]: 156,4
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 210
  • Wysokość [mm]: 74,2
  • Ciężar [kg]: 2

Właściwości:

  • Wysoka skuteczność hamowania zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach
  • Minimalizacja ewentualnych wibracji i hałasów występujących przy docisku klocka do tarczy
  • Zapewniają wysoką skuteczność hamowania bezposrednio po zamontowaniu – ograniczony do minimum tzw. „fading początkowy”, czyli tworzenie się poduszki gazowej międzym  klockiem, a tarczą podczas docierania

Klocki hamulcowe – informacje:

Piszczenie klocków – spowodowane przez drganie klocka w trakcie hamowania zostało maksymalnie zredukowane w przypadku klocków TOMEX BRAKES dzięki zastosowaniu technologii SCORCHINGU, nakładki antypiskowej i/lub specjalnych fazowań (skosów) – jeśli zostały one perzewidziane przez producenta. Odgłosy pisków po założeniu mogą także świadczyć o ich błędnym montażu lub zużytej tarczy hamulcowej.

Zużycie klocków – standardowo klocki zużywają się średnio po około 35 tys. km. Jednak na ich zwiększone zużycie mają także wpływ: jazda po mieście (częste hamowanie), technika jazdy.

Wymiana klocków – gdy:

  • grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm
  • klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie
  • zapali się lampka kontrolna zużycia klocka

PAMIĘTAJ: Zawsze wymieniaj klocki w obu kołach jednej osi

Jakość klocków TOMEX Brakes – etapy produkcji:

  1. Mieszanie składników – najwyższej jakości składniki (sprawdzone pod względem zgodności z certyfikatami jakościowymi) mieszane są według ściśle określonych parametrów technologicznych, aby w stu procentach zapewnić jednorodność mieszanki ciernej.
  2. Wycinanie płytek nośnych – precyzyjne, w pełni zautomatyzowane – system komputerowy zapewnia najwyższą jakość i odwzorowanie wymiarów zgodnie z parametrami produktów OE.
  3. Piaskowanie – oczyszczanie płytek nośnych z różnego rodzaju zanieczyszczeń. Każda partia produkcyjna kontrolowana jest za pomocą profilometru, a także w oparciu o złożone badania laboratoryjne oraz kontrolowana w całym procesie z zastosowaniem metod SPC.
  4. Nakładanie kleju – pokrywanie płytek nośnych najwyższej jakości klejem w celu wzmocnienia połączenia z materiałem ciernym. Zawsze ściśle kontrolowana jest zarówno grubość naniesionej warstwy kleju, jak i pokrycie powierzchni.
  5. Prasowanie – formowanie materiału ciernego, łączonego z płytką nośną, pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia.
  6. Wygrzewanie – „hartowanie klocków” pozwala osiągnąć optymalną wytrzymałość mechaniczną przez termoutwardzalny materiał cierny. Proces ten zapewnia jednorodne usieciowane spoiwa tak, aby otrzymać jednakowe właściwości materiału w całym przekroju klocka.
  7. Szlifowanie – wyrównywanie powierzchni nakładki ciernej klocków przez nowoczesną szlifierkę do płaszczyzn. Celem jest uzyskanie produktu o jednakowej grubości. W wybranych klockach szlifuje się dodatkowo skosy i nacina rowki zgodnie ze specyfikacją producenta.
  8. Scorching – wypalanie składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału w celu skrócenia czasu docierania klocka hamulcowego. Wypalony klocek hamulcowy zapewnia wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po jego zamontowaniu.
  9. Malowanie proszkowe – lakierowane metodą malowania proszkowego w systemie „Tribo”, co zapewnia stałą grubość farby w granicach 40-80 mikrometrów – spełnia wymagania zarówno rynku OE, jak i OES, a także wpływa na poprawne prowadzenie klocka w zacisku hamulcowym. Stosowana farba zapewnia ponadto wysoką odporność termiczną oraz chemiczną wyrobu, co zapewnia skuteczność jego działania przez cały okres eksploatacji (ochrona przed agresywnym środowiskiem, korozją).
  10. Nakładanie płytki antypiskowej (SHIM) – zawsze gdy wymaga tego budowa układu hamulcowego, na klockach hamulcowych TOMEX stosowane są tłumiące hałas płytki antypiskowe (SHIM), czyli metalowa blaszka obustronnie pokryta specjalną warstwą gumy. Proces montażu odbywa się na gorąco pod wpływem ciśnienia i w odpowiednim czasie, co gwarantuje maksymalne przyleganie nakładki antypiskowej przez cały okres eksploatacji klocków.
  11. Ostateczna kontrola przed sprzedażą i pakowanie – każda partia produkcji jest badana i następnie dopuszczana do sprzedaży przez Dział Kontroli Jakości. Tak przygotowany produkt trafia następnie na pakownię i magazyn, a w dalszym trybie do dystrybutorów na całym świecie.

Informacje dodatkowe

Stan

Nowy

Strona zabudowy

Przód

Producent części

Tomex

Typ samochodu

Samochody osobowe

Jakość części (zgodnie z GVO)

P – zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału

Numer katalogowy części

TX 13-13

EAN

5906485553732

Sygnatura