KLOCKI HAMULCOWE TOMEX 10-62 FDB222

32,99 

Czas wysyłki 1-2 dni robocze

Na stanie

Kategoria:
Loading...

Opis

Firma TOMEX BRAKES została założona w 1978 roku. Jest to aktualnie największy i najbardziej doświadczony polski producent części układu hamulcowego o uznanej pozycji zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Wszystkie klocki hamulcowe marki TOMEX BRAKES wytwarzane są w Polsce, a nowoczesne technologie produkcyjne gwarantują standardy jakości zbliżone do produktów klasy OE (oryginalnych części samochodowych).

W celu precyzyjnego dopasowania produktu należy wziąć pod uwagę 3 grupy informacji (przedstawione w dalszej części opisu), do których należą:

1. Dopasowanie do auta

2. Szczegółowy wykaz parametrów

3. Rysunek techniczny produktu.

Przydatne mogą okazać się również podane w ofercie numery OE i zamienników, które porównać można z informacjami zawartymi na wymienianej części.

NUMERY OEM:

ALFA ROMEO 0060743565, ALFA ROMEO 0060760120, ALFA ROMEO 60743565, ALFA ROMEO 60743578, ALFA ROMEO 60760120, ALFA ROMEO 77362187, ALFA ROMEO 9939503, ALFA ROMEO 9941211, ALFA ROMEO 9941873, ALFA ROMEO 9945629, ALFA ROMEO 9945750, AUDI 437698451, AUDI 443498451, AUDI 443615415N, AUDI 443615415P, AUDI 443615415S, AUDI 443698451, AUDI 443698451A, AUDI 443698451B, AUDI 443698451C, AUDI 447698451, AUDI 447698451A, AUDI 447698451C, AUDI 4A0615415, AUDI 4A0615415C, AUDI 4A0698451, AUDI 4A0698451A, AUDI 4D0615415, AUDI 4D0698451, AUDI 4D0698451A, AUDI 4D0698451B, AUDI 4D0698451F, AUDI 4D0698451G, AUDI 857698451, AUDI 859698451, FIAT 5892650, FIAT 60743565, FIAT 60743578, FIAT 71770988, FIAT 77362187, FIAT 82444381, FIAT 82444382, FIAT 9939503, FIAT 9940969, FIAT 9941211, FIAT 9941873, FIAT 9945629, LANCIA 0005892650, LANCIA 5892650, LANCIA 71770988, LANCIA 9939503, LANCIA 9941873, LANCIA 9945629, SEAT 437698451, SEAT 443498451, SEAT 443615415N, SEAT 443615415P, SEAT 443615415S, SEAT 443698451, SEAT 443698451A, SEAT 443698451B, SEAT 443698451C, SEAT 447698451, SEAT 447698451A, SEAT 447698451C, SEAT 4A0615415, SEAT 4A0615415C, SEAT 4A0698451, SEAT 4A0698451A, SEAT 4D0615415, SEAT 4D0698451, SEAT 4D0698451A, SEAT 4D0698451B, SEAT 4D0698451F, SEAT 4D0698451G, SEAT 857698451, SEAT 859698451, SKODA 437698451, SKODA 443498451, SKODA 443615415N, SKODA 443615415P, SKODA 443615415S, SKODA 443698451, SKODA 443698451A, SKODA 443698451B, SKODA 443698451C, SKODA 447698451, SKODA 447698451A, SKODA 447698451C, SKODA 4A0615415, SKODA 4A0615415C, SKODA 4A0698451, SKODA 4A0698451A, SKODA 4D0615415, SKODA 4D0698451, SKODA 4D0698451A, SKODA 4D0698451B, SKODA 4D0698451F, SKODA 4D0698451G, SKODA 857698451, SKODA 859698451, VW 437698451, VW 443498451, VW 443615415N, VW 443615415P, VW 443615415S, VW 443698451, VW 443698451A, VW 443698451B, VW 443698451C, VW 447698451, VW 447698451A, VW 447698451C, VW 4A0615415, VW 4A0615415C, VW 4A0698451, VW 4A0698451A, VW 4D0615415, VW 4D0698451, VW 4D0698451A, VW 4D0698451B, VW 4D0698451F, VW 4D0698451G, VW 857698451, VW 859698451

NUMERY ZAMIENNIKÓW:

A.B.S. 36818, ABE C2A000ABE, ABE C2A001ABE, ATE 13.0460-3602.2, BOSCH 0986473027, BOSCH 0986491030, BOSCH 0986491441, BOSCH 0986494059, BOSCH 0986TB2119, BOSCH 0986TB2481, BOSCH 986461770, BOSCH 986491441, BOSCH F026000159, BOSCH F03B150211, DELPHI LP451, DELPHI LP523, DELPHI LP693, DELPHI LP522, FERODO FSL222, FERODO FSL1113, FERODO FDB596, FERODO FDB222, FERODO FDB1113, HELLA 8DB 355 017-951, ICER 180337-700, ICER 180337, ICER 180949-700, JURID 571471J, JURID 571301J, JURID 571301J-AS, JURID 571350J, JURID 571462D, JURID 571462J, JURID 571474J, KRAFT AUTOMOTIVE K6010030, KRAFT AUTOMOTIVE K6010035, LEMFÖRDER 26552, LEMFÖRDER 26473, LEMFÖRDER 20613 04, METELLI 22-0048-0, METZGER 0135.20, MEYLE 025 211 4416/PD, MEYLE 025 211 4416, MINTEX MDB1191, NK 229952, OPTIMAL BP-09272, PAGID T5056, QUINTON HAZELL BP685, QUINTON HAZELL BP402, QUINTON HAZELL BP369, QUINTON HAZELL BP318, REMSA 0135.00, REMSA 0025.30, SPIDAN 30138, TEXTAR 2114401, TEXTAR 2114404, TRISCAN 8110 10116, TRW GDB814, TRW GDB1163, TRW GDB465, TRW GDB829, TRW GDB1050, TRW GDB1310, ZIMMERMANN 21144.165.1

W związku z możliwością wystąpienia innych wariantów wymienianych części do wybranego auta wybór produktu należy skonsultować z wykwalifikowanym mechanikiem w celu porównania go z parametrami oraz rysunkiem technicznym wskazanym w ofercie.

DOPASOWANIE DO AUTA:

Audi 80 Kombi:

  • 06.1993-01.1996, Typ: 1.6 E, Pojemność [cm]: 1595, Moc [KW]: 74, Moc [KM]: 101, Kod silnika: ADA
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TD, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: AAZ, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TD, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: AAZ, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 07.1992-01.1996, Typ: 1.9 TDI, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: 1Z, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 07.1992-01.1996, Typ: 1.9 TDI, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: 1Z, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 07.1992-01.1996, Typ: 2.0, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: ABT, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 07.1992-01.1996, Typ: 2.0, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: ABT, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 07.1992-01.1996, Typ: 2.0 E, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 85, Moc [KM]: 115, Kod silnika: ABK
  • 02.1993-01.1996, Typ: 2.0 E 16V, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 103, Moc [KM]: 140, Kod silnika: ACE
  • 12.1992-07.1995, Typ: 2.0 E 16V quattro, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 103, Moc [KM]: 140, Kod silnika: ACE
  • 11.1993-01.1996, Typ: 2.0 quattro, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 79, Moc [KM]: 107, Kod silnika: ADW
  • 07.1992-01.1996, Typ: 2.3 E, Pojemność [cm]: 2309, Moc [KW]: 98, Moc [KM]: 133, Kod silnika: NG
  • 09.1991-11.1994, Typ: 2.3 E quattro, Pojemność [cm]: 2309, Moc [KW]: 98, Moc [KM]: 133, Kod silnika: NG
  • 07.1992-01.1996, Typ: 2.6, Pojemność [cm]: 2598, Moc [KW]: 110, Moc [KM]: 150, Kod silnika: ABC
  • 07.1992-07.1995, Typ: 2.6 quattro, Pojemność [cm]: 2598, Moc [KW]: 110, Moc [KM]: 150, Kod silnika: ABC
  • 09.1991-01.1996, Typ: 2.8, Pojemność [cm]: 2771, Moc [KW]: 128, Moc [KM]: 174, Kod silnika: AAH
  • 08.1992-07.1995, Typ: 2.8 quattro, Pojemność [cm]: 2771, Moc [KW]: 128, Moc [KM]: 174, Kod silnika: AAH
  • 02.1993-07.1995, Typ: S2 quattro, Pojemność [cm]: 2226, Moc [KW]: 169, Moc [KM]: 230, Kod silnika: ABY

Audi 80 Sedan:

  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.6, Pojemność [cm]: 1595, Moc [KW]: 52, Moc [KM]: 71, Kod silnika: ABM, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.6, Pojemność [cm]: 1595, Moc [KW]: 52, Moc [KM]: 71, Kod silnika: ABM, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 06.1993-12.1994, Typ: 1.6 E, Pojemność [cm]: 1595, Moc [KW]: 74, Moc [KM]: 101, Kod silnika: ADA
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TD, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: AAZ, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TD, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: AAZ, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TDI, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: 1Z, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 09.1991-12.1994, Typ: 1.9 TDI, Pojemność [cm]: 1896, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: 1Z, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.0, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: ABT, Kryterium szczegółowe: Numer podwozia od: 8C-P-050001
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.0, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 66, Moc [KM]: 90, Kod silnika: ABT, Kryterium szczegółowe: Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS; Numer podwozia do: 8C-P-050000
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.0 E, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 85, Moc [KM]: 115, Kod silnika: ABK
  • 09.1991-07.1992, Typ: 2.0 E 16V, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 101, Moc [KM]: 137, Kod silnika: 6A
  • 08.1992-12.1994, Typ: 2.0 E 16V, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 103, Moc [KM]: 140, Kod silnika: ACE
  • 04.1992-12.1994, Typ: 2.0 E 16V quattro, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 103, Moc [KM]: 140, Kod silnika: ACE
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.0 E quattro, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 85, Moc [KM]: 115, Kod silnika: ABK
  • 11.1993-07.1994, Typ: 2.0 quattro, Pojemność [cm]: 1984, Moc [KW]: 79, Moc [KM]: 107, Kod silnika: ADW
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.3 E, Pojemność [cm]: 2309, Moc [KW]: 98, Moc [KM]: 133, Kod silnika: NG
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.3 E quattro, Pojemność [cm]: 2309, Moc [KW]: 98, Moc [KM]: 133, Kod silnika: NG
  • 07.1992-12.1994, Typ: 2.6, Pojemność [cm]: 2598, Moc [KW]: 110, Moc [KM]: 150, Kod silnika: ABC
  • 06.1992-12.1994, Typ: 2.6 quattro, Pojemność [cm]: 2598, Moc [KW]: 110, Moc [KM]: 150, Kod silnika: ABC
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.8, Pojemność [cm]: 2771, Moc [KW]: 128, Moc [KM]: 174, Kod silnika: AAH, AFC
  • 09.1991-12.1994, Typ: 2.8 quattro, Pojemność [cm]: 2771, Moc [KW]: 128, Moc [KM]: 174, Kod silnika: AAH, AFC
  • 02.1993-12.1994, Typ: S2 quattro, Pojemność [cm]: 2226, Moc [KW]: 169, Moc [KM]: 230, Kod silnika: ABY

SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PARAMETRÓW:

  • Numer katalogowy: TX 10-62
  • Ciężar [kg]: 0,85
  • Grubość [mm]: 16,5
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • System hamulcowy: LUCAS / TRW
  • Szerokość [mm]: 87
  • Wysokość [mm]: 66,8

RYSUNEK TECHNICZNY:

BUDOWA KLOCKA HAMULCOWEGO:

  • SCORCHING – górna warstwa materiału ciernego poddana procesowi obróbki termicznej. Zabieg ten wpływa na właściwości wierzchniej powierzchni ciernej klocka, która lepiej dostosowuje się do tarczy podczas pierwszych kontaktów z tarczą hamulcową.
  • MATERIAŁ CIERNY – mieszanka opracowana w laboratorium firmy TOMEX BRAKES według ściśle określonych parametrów technologicznych pozwala uzyskać warstwę cierną najwyższej jakości, gwarantując nie tylko komfort użytkowania i trwałość produktu, ale przede wszystkim bezpieczny oraz skuteczny proces hamowania. W procesie produkcji warstwa cierna jest poddawana prasowaniu i szlifowaniu w celu precyzyjnego uformowania i wyrównania powierzchni ciernej klocka.
  • MIĘDZYWARSTWA – stanowi wzmocnienie dla połączenia warstwy materiału ciernego z płytką nośną, dodatkowo ograniczając występowanie wibracji i drgań w układzie hamulcowym, co umożliwia cichą pracę układu podczas hamowania.
  • WARSTWA KLEJU – scala międzywarstwę z blachą nośną.
  • PŁYTKA NOŚNA – precyzyjnie wycięta forma płytki o wymiarach zgodnych z parametrami produktu OE gwarantuje idealne dopasowanie i bezproblemowe działanie klocka w zacisku, ułatwiając przy tym jego montaż. Płytki są dodatkowo poddawane procesowi piaskowania w celu usunięcia zanieczyszczeń i zwiększenia powierzchni połączenia z warstwą cierną.
  • NAKŁADKA ANTYWIBRACYJNA (tzw. SHIM) – metalowa płytka pokryta z obu stron warstwą gumy – stosowana jest zawsze, gdy przewiduje ją producent auta. Ogranicza ona występowanie wibracji oraz drgań w systemie hamulcowym, co przeciwdziała piskom podczas użytkowania klocka.

SCORCHING – zaawansowany technologicznie proces polegający na wypaleniu składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału ciernego w temperaturze 600-800 °C przy pomocy nowoczesnych lamp podczerwieni. Pozwala on skrócić czas docierania klocka do tarczy, zapewniając wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po zamontowaniu klocka. Dodatkowo proces minimalizuje występowanie hałasów podczas hamowania (redukuje zjawisko „piszczenia” hamulców).

Hałas wywoływany przez dociskanie klocków do tarczy hamulca, popularnie określany jako piszczenie hamulców, spowodowany jest przez drganie klocka podczas hamowania. W przypadku klocków marki TOMEX BRAKES zjawisko to zostało zredukowane do minimum poprzez zastosowanie:

  • technologii scorchingu (lepsze dopasowanie warstwy ciernej do tarczy hamulcowej);
  • wzmacniającej międzywarstwy;
  • nakładki antypiskowej (SHIM) i/lub skosów (fazowania klocków) w autach, w których zostały one przewidziane przez producenta auta.

Jeśli mimo wszystko klocki piszczą, najczęściej spowodowane jest to błędnym montażem klocka lub zużytą tarczą hamulcową. Niezmiernie rzadko powodem drgań jest wada samego klocka hamulcowego.

Klocki marki TOMEX BRAKES wykonane są z wykorzystaniem doskonałej jakości mieszanki ciernej, która pozwala na zredukowanie do minimum problemu brudzenia felg.

Standardowe klocki hamulcowe przeznaczone na rynek wtórny ulegają zużyciu po przejechaniu średnio ok. 35 tysięcy km. Na zużycie klocków wpływa cykl jazdy (jazda po mieście powoduje szybsze zużycie klocków niż jazda trasami szybkiego ruchu, gdzie rzadko hamujemy „do zera”), a także technika jazdy, a nawet obciążenie auta.

Klocki wymieniamy, gdy:

  • grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm;
  • klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie;
  • zapali się lampka kontrolna zużycia klocka.

Należy zawsze wymienić klocki równocześnie w obydwu kołach jednej osi.

Informacje dodatkowe

Stan

Nowy

Strona zabudowy

Tył

Producent części

Tomex

Typ samochodu

Samochody osobowe

Jakość części (zgodnie z GVO)

P – zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału

Numer katalogowy części

TX 10-62

EAN

5906485550885

Sygnatura