Tomex TX 14-64 Zestaw klocków hamulcowych

91,99 

Czas wysyłki 1-2 dni robocze

Na stanie

Kategoria:
Loading...

Opis

Firma TOMEX BRAKES została założona w 1978 roku. Jest to aktualnie największy i najbardziej doświadczony polski producent części układu hamulcowego o uznanej pozycji zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Wszystkie klocki hamulcowe marki TOMEX BRAKES wytwarzane są w Polsce, a nowoczesne technologie produkcyjne gwarantują standardy jakości zbliżone do produktów klasy OE (oryginalnych części samochodowych).

W celu precyzyjnego dopasowania produktu należy wziąć pod uwagę 3 grupy informacji (przedstawione w dalszej części opisu), do których należą:

1. Dopasowanie do auta

2. Szczegółowy wykaz parametrów

3. Rysunek techniczny produktu.

Przydatne mogą okazać się również podane w ofercie numery OE i zamienników, które porównać można z informacjami zawartymi na wymienianej części.

NUMERY OEM:

CITROËN 425423, CITROËN 1610489680, CITROËN 1611140680, CITROËN 1611293980, CITROËN 1614005880, PEUGEOT 425338, PEUGEOT 425423, PEUGEOT 1610489680, PEUGEOT 1611140680, PEUGEOT 1614005880

NUMERY ZAMIENNIKÓW:

A.B.S. 37272, ABE C1C000ABE, BOSCH 0986424571, BOSCH 0986494027, BOSCH 0986494270, BOSCH 0986494623, BOSCH F03A150025, DELPHI LP1727, FEBI BILSTEIN 16432, FERODO FDB4066, HELLA 8DB 355 011-071, ICER 181388, ICER 181388-701, JURID 573030J, JURID 573030J-AS, JURID 573030JC, JURID 573183J-AS, METELLI 22-0327-0, MEYLE 025 235 9919, MEYLE 025 235 9919/PD, NK 223741, OPTIMAL BP-84010, REMSA 0840.20, SPIDAN 32735, TEXTAR 2359901, TEXTAR 2395401, TEXTAR 2395405, TRW GDB1677, WAGNER WBP23954A, ZIMMERMANN 23599.190.1

W związku z możliwością wystąpienia innych wariantów wymienianych części do wybranego auta wybór produktu należy skonsultować z wykwalifikowanym mechanikiem w celu porównania go z parametrami oraz rysunkiem technicznym wskazanym w ofercie.

UWAGA!!!

DOPASOWANIE DO AUTA:

Peugeot 301 I Sedan:

  • 11.2012-…., Typ: 1.2 VTi 72, Pojemność [cm]: 1199, Moc [KW]: 53, Moc [KM]: 72, Kod silnika: HMY (EB2M)
  • 12.2014-…., Typ: 1.2 VTi 82, Pojemność [cm]: 1199, Moc [KW]: 60, Moc [KM]: 82, Kod silnika: HMZ (EB2F)
  • 04.2014-…., Typ: 1.6 BlueHDi 100, Pojemność [cm]: 1560, Moc [KW]: 73, Moc [KM]: 99, Kod silnika: BHY (DV6FD)
  • 11.2012-…., Typ: 1.6 HDI 90, Pojemność [cm]: 1560, Moc [KW]: 68, Moc [KM]: 92, Kod silnika: 9HF (DV6DTED), 9HJ (DV6DTEDM)
  • 11.2012-10.2017, Typ: 1.6 VTi 115, Pojemność [cm]: 1587, Moc [KW]: 85, Moc [KM]: 115, Kod silnika: NFP (EC5)

SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PARAMETRÓW:

  • Numer katalogowy: TX 14-64
  • Ciężar [kg]: 1,38
  • Grubość [mm]: 18,8
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • System hamulcowy: BOSCH
  • Szerokość [mm]: 137
  • Wysokość [mm]: 51,5

RYSUNEK TECHNICZNY:

BUDOWA KLOCKA HAMULCOWEGO:

  • SCORCHING – górna warstwa materiału ciernego poddana procesowi obróbki termicznej. Zabieg ten wpływa na właściwości wierzchniej powierzchni ciernej klocka, która lepiej dostosowuje się do tarczy podczas pierwszych kontaktów z tarczą hamulcową.
  • MATERIAŁ CIERNY – mieszanka opracowana w laboratorium firmy TOMEX BRAKES według ściśle określonych parametrów technologicznych pozwala uzyskać warstwę cierną najwyższej jakości, gwarantując nie tylko komfort użytkowania i trwałość produktu, ale przede wszystkim bezpieczny oraz skuteczny proces hamowania. W procesie produkcji warstwa cierna jest poddawana prasowaniu i szlifowaniu w celu precyzyjnego uformowania i wyrównania powierzchni ciernej klocka.
  • MIĘDZYWARSTWA – stanowi wzmocnienie dla połączenia warstwy materiału ciernego z płytką nośną, dodatkowo ograniczając występowanie wibracji i drgań w układzie hamulcowym, co umożliwia cichą pracę układu podczas hamowania.
  • WARSTWA KLEJU – scala międzywarstwę z blachą nośną.
  • PŁYTKA NOŚNA – precyzyjnie wycięta forma płytki o wymiarach zgodnych z parametrami produktu OE gwarantuje idealne dopasowanie i bezproblemowe działanie klocka w zacisku, ułatwiając przy tym jego montaż. Płytki są dodatkowo poddawane procesowi piaskowania w celu usunięcia zanieczyszczeń i zwiększenia powierzchni połączenia z warstwą cierną.
  • NAKŁADKA ANTYWIBRACYJNA (tzw. SHIM) – metalowa płytka pokryta z obu stron warstwą gumy – stosowana jest zawsze, gdy przewiduje ją producent auta. Ogranicza ona występowanie wibracji oraz drgań w systemie hamulcowym, co przeciwdziała piskom podczas użytkowania klocka.

SCORCHING – zaawansowany technologicznie proces polegający na wypaleniu składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału ciernego w temperaturze 600-800 °C przy pomocy nowoczesnych lamp podczerwieni. Pozwala on skrócić czas docierania klocka do tarczy, zapewniając wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po zamontowaniu klocka. Dodatkowo proces minimalizuje występowanie hałasów podczas hamowania (redukuje zjawisko „piszczenia” hamulców).

Hałas wywoływany przez dociskanie klocków do tarczy hamulca, popularnie określany jako piszczenie hamulców, spowodowany jest przez drganie klocka podczas hamowania. W przypadku klocków marki TOMEX BRAKES zjawisko to zostało zredukowane do minimum poprzez zastosowanie:

  • technologii scorchingu (lepsze dopasowanie warstwy ciernej do tarczy hamulcowej);
  • wzmacniającej międzywarstwy;
  • nakładki antypiskowej (SHIM) i/lub skosów (fazowania klocków) w autach, w których zostały one przewidziane przez producenta auta.

Jeśli mimo wszystko klocki piszczą, najczęściej spowodowane jest to błędnym montażem klocka lub zużytą tarczą hamulcową. Niezmiernie rzadko powodem drgań jest wada samego klocka hamulcowego.

Klocki marki TOMEX BRAKES wykonane są z wykorzystaniem doskonałej jakości mieszanki ciernej, która pozwala na zredukowanie do minimum problemu brudzenia felg.

Standardowe klocki hamulcowe przeznaczone na rynek wtórny ulegają zużyciu po przejechaniu średnio ok. 35 tysięcy km. Na zużycie klocków wpływa cykl jazdy (jazda po mieście powoduje szybsze zużycie klocków niż jazda trasami szybkiego ruchu, gdzie rzadko hamujemy „do zera”), a także technika jazdy, a nawet obciążenie auta.

Klocki wymieniamy, gdy:

  • grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm;
  • klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie;
  • zapali się lampka kontrolna zużycia klocka.

Należy zawsze wymienić klocki równocześnie w obydwu kołach jednej osi.

Informacje dodatkowe

Waga 1,38 kg
Stan

Nowy

Strona zabudowy

Przód

Producent części

Tomex

Typ samochodu

Samochody dostawcze, Samochody osobowe

Numer katalogowy części

TX 14-64

Numery katalogowe zamienników

BLUE PRINT ADP154202, EQUAL QUALITY PF1037, EQUAL QUALITY PF1175, FEBI BILSTEIN 16432, FERODO FDB4066, HERTH+BUSS JAKOPARTS J3600819, KAMOKA JQ1012798, MASTER-SPORT GERMANY 202601201, MOBILAND 429100200, OPTIMAL BP-84010, PROCODIS FRANCE PF1327, PROCODIS FRANCE PF1464, RIDEX 402B0049, Stark SKBP-0010048, SWAG 62 91 6432, TOPRAN 721 237

EAN

5901646643253

Numer katalogowy oryginału

CITROËN 1610489680, CITROËN 1611140680, CITROËN 1611293980, CITROËN 1614005880, CITROËN 425423, PEUGEOT 1610489680, PEUGEOT 1611140680, PEUGEOT 1614005880, PEUGEOT 425338, PEUGEOT 425423

Grubość

19.00

Wysokość

52.00

Szerokość

137.00

Sygnatura