Tomex TX 10-53 Zestaw klocków hamulcowych

51,00 

Czas wysyłki 1-2 dni robocze

Na stanie

Kategoria:
Loading...

Opis

Firma TOMEX BRAKES została założona w 1978 roku. Jest to aktualnie największy i najbardziej doświadczony polski producent części układu hamulcowego o uznanej pozycji zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Wszystkie klocki hamulcowe marki TOMEX BRAKES wytwarzane są w Polsce, a nowoczesne technologie produkcyjne gwarantują standardy jakości zbliżone do produktów klasy OE (oryginalnych części samochodowych).

W celu precyzyjnego dopasowania produktu należy wziąć pod uwagę 3 grupy informacji (przedstawione w dalszej części opisu), do których należą:

1. Dopasowanie do auta

2. Szczegółowy wykaz parametrów

3. Rysunek techniczny produktu.

Przydatne mogą okazać się również podane w ofercie numery OE i zamienników, które porównać można z informacjami zawartymi na wymienianej części.

NUMERY OEM:

PEUGEOT 424868, VW 321698151G, VW 321698151F, VW 321698151C, VW 1HO698151, VW 1H0698151, VW 191698151K, VW 191698151J, VW 191698151H, VW 191698151D, VW 191698151C, VW 176698151, VW 175698151, VW 171698151G, VW 171698151F, VAG 321698151J, VAG 321698151G, VAG 321698151F, VAG 321698151C, VAG 1HO698151, VAG 1H0698151, VAG 191698151K, VAG 191698151J, VAG 191698151H, VAG 191698151D, VAG 191698151C, VAG 176698151, VAG 175698151, VAG 171698151G, VAG 171698151F, SEAT 321698151J, SEAT 321698151G, SEAT 321698151F, SEAT 321698151C, SEAT 1HO698151, SEAT 1H0698151, SEAT 191698151K, SEAT 191698151J, SEAT 191698151H, SEAT 191698151D, SEAT 191698151C, SEAT 176698151, SEAT 175698151, SEAT 171698151G, SEAT 171698151F

NUMERY ZAMIENNIKÓW:

TRW GDB159, ABE C1W011ABE, KRAFT AUTOMOTIVE K6000140, TRW GDB671, ZIMMERMANN 20887.195.2, WAGNER WBP20887A, VAICO V10-8101-1, VAICO V10-8101, TRISCAN 8110 29237, TRISCAN 8110 29102, TRISCAN 8110 10105, TOPRAN 103 073, TEXTAR 2088707, TEXTAR 2088720, SPIDAN 30129, SPIDAN 31033, RUVILLE D28072090, REMSA 0171.10, REMSA 0171.05, REMSA 0121.10, QUINTON HAZELL BP374, QUINTON HAZELL BP360, QUINTON HAZELL BP237, PAGID T0351, PAGID T4154, OPTIMAL 9362, NK 224714, NK 229969, MINTEX MDB1168, MINTEX MDB1266, MINTEX MDB1267, MINTEX MDB1793, MEYLE 025 208 8715, MEYLE 025 208 8719, MEYLE 025 208 8719/PD, METELLI 22-0045-1K, LEMFÖRDER 20617 03, JURID 571317J-AS, JURID 571317D, JURID 571317J, ICER 180460, ICER 180334, HELLA 8DB 355 017-521, HELLA 8DB 355 017-501, HELLA 8DB 355 006-171, FERODO FDB419, FERODO FSL419, FEBI 16005, DELPHI LP225, DELPHI LP756, ATE 13.0460-7032.2, A.B.S. 36536, A.B.S. 36536 OE, BOSCH F03B150000, BOSCH 0986TB2090, BOSCH 0986568870, BOSCH 0986468873, BOSCH 0986468871, BOSCH 0986468870, TRW GDB454

W związku z możliwością wystąpienia innych wariantów wymienianych części do wybranego auta wybór produktu należy skonsultować z wykwalifikowanym mechanikiem w celu porównania go z parametrami oraz rysunkiem technicznym wskazanym w ofercie.

DOPASOWANIE DO AUTA:

Volkswagen Caddy I Pick-up:

  • 08.1982-07.1983, Typ: 1.5, Pojemność [cm]: 1457, Moc [KW]: 51, Moc [KM]: 70, Kod silnika: JB
  • 08.1983-07.1992, Typ: 1.6, Pojemność [cm]: 1595, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: EW
  • 10.1982-10.1983, Typ: 1.6, Pojemność [cm]: 1588, Moc [KW]: 55, Moc [KM]: 75, Kod silnika: EM
  • 08.1982-07.1992, Typ: 1.6 D, Pojemność [cm]: 1588, Moc [KW]: 40, Moc [KM]: 55, Kod silnika: JK, ME
  • 08.1985-07.1992, Typ: 1.8, Pojemność [cm]: 1781, Moc [KW]: 70, Moc [KM]: 95, Kod silnika: JH

SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PARAMETRÓW:

  • Numer katalogowy: TX 10-53
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Ciężar [kg]: 1,22
  • Długość [mm]: 137,8
  • Grubość [mm]: 19,7
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • System hamulcowy: VAG
  • Wysokość [mm]: 49

RYSUNEK TECHNICZNY:

BUDOWA KLOCKA HAMULCOWEGO:

  • SCORCHING – górna warstwa materiału ciernego poddana procesowi obróbki termicznej. Zabieg ten wpływa na właściwości wierzchniej powierzchni ciernej klocka, która lepiej dostosowuje się do tarczy podczas pierwszych kontaktów z tarczą hamulcową.
  • MATERIAŁ CIERNY – mieszanka opracowana w laboratorium firmy TOMEX BRAKES według ściśle określonych parametrów technologicznych pozwala uzyskać warstwę cierną najwyższej jakości, gwarantując nie tylko komfort użytkowania i trwałość produktu, ale przede wszystkim bezpieczny oraz skuteczny proces hamowania. W procesie produkcji warstwa cierna jest poddawana prasowaniu i szlifowaniu w celu precyzyjnego uformowania i wyrównania powierzchni ciernej klocka.
  • MIĘDZYWARSTWA – stanowi wzmocnienie dla połączenia warstwy materiału ciernego z płytką nośną, dodatkowo ograniczając występowanie wibracji i drgań w układzie hamulcowym, co umożliwia cichą pracę układu podczas hamowania.
  • WARSTWA KLEJU – scala międzywarstwę z blachą nośną.
  • PŁYTKA NOŚNA – precyzyjnie wycięta forma płytki o wymiarach zgodnych z parametrami produktu OE gwarantuje idealne dopasowanie i bezproblemowe działanie klocka w zacisku, ułatwiając przy tym jego montaż. Płytki są dodatkowo poddawane procesowi piaskowania w celu usunięcia zanieczyszczeń i zwiększenia powierzchni połączenia z warstwą cierną.
  • NAKŁADKA ANTYWIBRACYJNA (tzw. SHIM) – metalowa płytka pokryta z obu stron warstwą gumy – stosowana jest zawsze, gdy przewiduje ją producent auta. Ogranicza ona występowanie wibracji oraz drgań w systemie hamulcowym, co przeciwdziała piskom podczas użytkowania klocka.

SCORCHING – zaawansowany technologicznie proces polegający na wypaleniu składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału ciernego w temperaturze 600-800 °C przy pomocy nowoczesnych lamp podczerwieni. Pozwala on skrócić czas docierania klocka do tarczy, zapewniając wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po zamontowaniu klocka. Dodatkowo proces minimalizuje występowanie hałasów podczas hamowania (redukuje zjawisko „piszczenia” hamulców).

Hałas wywoływany przez dociskanie klocków do tarczy hamulca, popularnie określany jako piszczenie hamulców, spowodowany jest przez drganie klocka podczas hamowania. W przypadku klocków marki TOMEX BRAKES zjawisko to zostało zredukowane do minimum poprzez zastosowanie:

  • technologii scorchingu (lepsze dopasowanie warstwy ciernej do tarczy hamulcowej);
  • wzmacniającej międzywarstwy;
  • nakładki antypiskowej (SHIM) i/lub skosów (fazowania klocków) w autach, w których zostały one przewidziane przez producenta auta.

Jeśli mimo wszystko klocki piszczą, najczęściej spowodowane jest to błędnym montażem klocka lub zużytą tarczą hamulcową. Niezmiernie rzadko powodem drgań jest wada samego klocka hamulcowego.

Klocki marki TOMEX BRAKES wykonane są z wykorzystaniem doskonałej jakości mieszanki ciernej, która pozwala na zredukowanie do minimum problemu brudzenia felg.

Standardowe klocki hamulcowe przeznaczone na rynek wtórny ulegają zużyciu po przejechaniu średnio ok. 35 tysięcy km. Na zużycie klocków wpływa cykl jazdy (jazda po mieście powoduje szybsze zużycie klocków niż jazda trasami szybkiego ruchu, gdzie rzadko hamujemy „do zera”), a także technika jazdy, a nawet obciążenie auta.

Klocki wymieniamy, gdy:

  • grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm;
  • klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie;
  • zapali się lampka kontrolna zużycia klocka.

Należy zawsze wymienić klocki równocześnie w obydwu kołach jednej osi.

Informacje dodatkowe

Waga 1,22 kg
Stan

Nowy

Strona zabudowy

Przód

Producent części

Tomex

Typ samochodu

Samochody osobowe

Numer katalogowy części

TX 10-53

Numery katalogowe zamienników

BLUE PRINT ADV184262, EQUAL QUALITY PF1218, FEBI BILSTEIN 16005, HERTH+BUSS JAKOPARTS J3600814, KAMOKA JQ101838, KLAXCAR FRANCE 24328z, OPTIMAL BP-09362, PROCODIS FRANCE PF1053, RIDEX 402B0089, Stark SKBP-0010089, SWAG 30 91 6005, TOPRAN 103 073

EAN

5906485550731

Numer katalogowy oryginału

SEAT 171698151F, SEAT 171698151G, SEAT 175698151, SEAT 176698151, SEAT 191698151C, SEAT 191698151D, SEAT 191698151H, SEAT 191698151J, SEAT 191698151K, SEAT 1H0698151, SEAT 1HO698151, SEAT 321698151C, SEAT 321698151F, SEAT 321698151G, SEAT 321698151J, VW 171698151F, VW 175698151, VW 191698151D, VW 191698151H, VW 191698151K

Grubość

20.00

Wysokość

49.00

Szerokość

137.80

Sygnatura